Annons:
Etikettbilder-filmer
Läst 2309 ggr
nadilda
2013-11-30 15:37

Träninsfilmer

Tänkte att det kunde vara kul med en tråd där man kan lägga upp filmer på när man tränar med sin hund. 😃 Man behöver ju inte träna något speciellt utan bara lite vad som helst.

Här tränar jag och Dolly linförighet 🙂 Tar gärna i mot både positiv och negativ kritik!

Annons:
[Teddies matte]
2013-12-01 13:02
#1

Nu har jag tyvärr inga filmer från den senaste tiden, men kan ju lägga upp något från när han var yngre! 

Hittade en film från lite rallylydnad på vår lilla gård.

[Teddies matte]
2013-12-01 13:05
#2

Hittade en gammal freestylefilm också :)

nadilda
2013-12-01 13:07
#3

#1 Så söt han är när han kör, det är ju så kul så kul! 😃

Dolly är lite lat ibland när vi kör tycker jag, även om hon tycker det är väldigt kul och svansen går hela tiden!

nadilda
2013-12-01 13:12
#4

Ställande under gång, inte så bra dock 🙂

habadaba
2013-12-02 18:44
#5

Här är en liten video när vi hade en tränings tävling i Agility. Balle är ca 14månader när videon tog, och med de för ung för att börja tävla officielt 🙂

[Teddies matte]
2013-12-02 19:02
#6

#5 Härligt! :)

Annons:
nadilda
2013-12-02 19:03
#7

#5 Såg ju jätte bra ut! 😃

Snapsen
2013-12-03 09:41
#8

Här tränade vi inkallning i somras 🙂

[Teddies matte]
2013-12-03 14:05
#9

#8 Fint! :)

Snapsen
2013-12-04 12:48
#10

Tack. Vi har satt upp ett mål nu inför 2014. Vi ska åtminstone starta lydnad 1 innan vintern är slut. Vi behöver båda tävlingsvana så jag räknar inte med någon succé men någon gång måste bli den första.

Han har ganska starkt driv och kan jag bara hålla honom inom ramen så är han väldigt rolig att jobba med.

Sen har vi några moment som verkligen är vår svaghet. Tandvisning (han blir sjukt glad och studsar upp på domaren så fort denna närmar sig), sen apportbocken (han tar den, tuggar ganska mycket på den och sen släpper han den omgående). 

Men vi får ta några skitpoäng där och hoppas han briljerar på dom andra momenten 😉

[Teddies matte]
2013-12-04 16:31
#11

#10 Har du testat metallapport istället för trä? Min Teddie älskar att tugga på saker så jag började direkt med metallapport för att undvika tuggande.

Lycka till! Här väntar vi på att rallylydnaden ska bli en godkänd sport så vi kan börja tävla :)

Snapsen
2013-12-05 09:10
#12

Har faktiskt funderat på det så jag kanske ska göra slag i saken och inhandla en. Vad har du för vikt?

Jaså det är inte en godkänd sport i Finland? Håller tummarna att så blir 🙂. Har faktiskt aldrig provat det men i framtiden är det ingen omöjlighet. Har så mycket jag vill göra så jag försöker hålla mig till några saker i taget. 

Just nu är det lydnad och viltspår. Vill ju kunna starta öppna klasser i viltspår framåt våren och då som mål att få titeln SVCH. Allt hänger på skotträningen som är det som gjorde att vi stoppade efter anlagsklassen. Han kändes inte mogen helt enkelt.

Klarar vi det så skulle jag vilja gå en sökkurs, verkar så himla roligt. Fick prova på det på en lagottoträff i somras och Eddie tyckte det var dökul! 

Sen får vi se med lydnaden, hur långt vi tar oss. Vore kul att ta LP1 åtminstone.

Men rallylydnad verkar också väldigt roligt 🙂

[Teddies matte]
2013-12-05 09:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#12 Oj, jadu, det har jag inte koll på, hinner inte leta upp den just nu men jag borde ha bilder på den här i datorn som jag kan ladda upp så kanske man ser på ett ungefär, särskilt tung är den inte iallafall 🙂

Ja, rallylydnad är riktigt skojigt, körde tävlingslydnad innan också, troligen blir rallylydnaden godkänd nu i början av nästa år :)

Annons:
nadilda
2014-11-05 07:12
#14

Lite kloss och ingångsträning med Fjolly 😉

Upp till toppen
Annons: