Annons:
Etikettträning-och-tävling
Läst 1926 ggr
[erikam]
2013-03-07 20:28

Lagottotrix

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är ny på just den här sajten och hittade hit idag med stor glädje. Min mamma och pappa har en lagottokille som snart är tre år, Viggo. Nu till saken, vi vet ju alla att lagotto från början nosar tryffel. Dock har min mamma nu lärt vår lille kille att nosa upp kantareller i skogen. Ett trix som tog ett tag att lära men ack så användbart i skogen på hösterna ;).
Kan era lagottos några roliga trix? Jag vill höra ! :)

(Slänger upp en bild på Viggo, kan vara kul då jag inte visat något här innan :) ).

Annons:
[Teddies matte]
2013-03-07 20:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Teddie kan en hel del trix, vi håller på med freestyle.

Bl.a.

Spinn, snurr, spela död, hopp över armar/ben, gå/backa mellan benen på samma gång man går, give me five, backa mellan benen, gå mellan benen vanligt, gå/backa runt en, gå på bakbenen, rulla runt, "skäms", "marschera", "knälyft", hoppa genom ring, gå runt föremål o.s.v.

[erikam]
2013-03-08 16:08
#2

#1 Vad roligt ! Då ligger man i lä här hemma då, tur att lagottos är lättlärda ;)

Kadoor
2013-04-12 20:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tello kan ganska många tricks, bland annat de mer "vardagliga" så som sitt, ligg och rulla runt. Min syster har lärt honom de flesta, eftersom hon har varit mest intresserad utav att lära honom, jag har inte alltid varit fullt intresserad. Men hundintresset ökar med tiden, så ja!

Men Tello kan bland annat sitt fint, höger & vänster tass, buga, dansa, snurra, och fler som jag inte kommer på nu haha. Har tyvärr inga bra bilder på några tricks heller.. :)

Bilden är förresten från en dag i vintras när jag var ute och busade med Tello. Det är minst sagt uppskattat!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Kadoor
2013-04-12 20:21
#4

Men åh, trots att jag kryssade i att bilden skulle visas direkt i inlägget så blev det inte så ändå. Men jaja!

Kan även tillägga att jag inte har varit så jätteintresserad av träning av hund, men jag har börjat bli det mer nu! Jag var dessutom 10 när vi skaffade Tello, och på den tiden var jag inte den som kunde så mycket i det heller, haha. ^^

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Frida B
2013-04-12 22:51
#5

Nadja (ej en Lagotto, hoppas det är ok ändå) kan:

Sitt, ligg, stanna, kom, här, sitt upp, upp, hopp upp, hopp ner, puss, vacker tass, andra tassen, höger tass, vänster tass, snurra, pang, rulla runt, slalom mellan benen, 8 mellan benen, mellan, gå mellan och snart att blåsa bubblor under vattnet.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

HästMunken22
2013-04-20 19:43
#6

Bamse kan sitt, ligg, spela död, resa sig upp på kommando, vacker tass, vinka, gå upp på en cirkuspall med framtassarna, springa på kommando, stanna på kommando, stå på bakbenen, snurra(360), puss, gå ett varv runt föraren, hopp upp, hopp ner och hoppa över saker när man pekar på dom. Han är bara 1 år och så kan han dessutom koppla ihop vissa trix och göra dem samtidigt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: