Annons:
Etikettpälsvård
Läst 2893 ggr
MonisN
3/8/13, 8:50 AM

Klippning

Brukar ni klippa era lagottos själva, och hur ofta? Själv har jag inte vågat mig på det ännu mer än lite puts runt huvudet. Bella är klippt en gång av ett proffs, och nästa vecka är det dags igen. Det blir ju dyrt att alltid gå till frisören, så man får väl snart lära sig.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
[Teddies matte]
3/8/13, 3:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag jobbar ju som hundfrisör vid sidan om så min klipper jag ju själv, är inte så överförtjust i övrig pälsvård och vill ha honom rätt kortklippt året om så klipper honom ca 1 gång i månaden, då slipper jag övrig pälsvård som att reda ut tovor t.ex.

Det är bara att börja testa sig fram, man lär sig vartefter! :)

Bifogar bild på min när han är handklippt vs. maskinklippt.

[erikam]
3/8/13, 4:06 PM
#2

Vi får klippa gratis hos vår uppfödare. Men vi brukar nu för tiden klippa själva för mamma vill lära sig. Hon brukar klippa Viggo kort med hans sax och spara lite mer på huvudet och i mustaschen, så huvudet liksom blir lite högre :). Ganska kortklippt som det beskrivs ovan, det är snyggast tycker jag. Varannan månad ungefär eller en gång i månaden närmare utställning.

MonisN
3/9/13, 8:43 AM
#3

Dagen innan det blir klippning, dvs i morgon, kommer jag nog att försöka själv med den maskinen jag har. Går det fel och blir fruktansvärt fult så gör det ju inget, bara att rätta till på måndag! Hon är fruktansvärt envis och det går inte att göra saker med henne hon inte gillar. Det är som med småbarn, det går lättare när utomstående klipper både klor och päls 🤪

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Upp till toppen
Annons: