Annons:
Etikettbeteende
Läst 2159 ggr
nadilda
3/12/13, 2:18 PM

Vakt

Vaktar era lagottos? Dolly vaktar lite för mycket för våran smak, börjar dock bli bättre känns det som. Vad gör ni åt vaktandet?

Annons:
[Teddies matte]
3/12/13, 3:13 PM
#1

Nej, kan skälla till om det rör sig någon på vår gård nattetid, men egentligen inte annars.

Vad vaktar hon och vad gör ni?

nadilda
3/12/13, 3:16 PM
#2

#1 Hon vaktar det mesta, om det går någon i trappuppgången när vi är i lägenheten eller om någon granne går ut när vi är i stugan. Hon vaktar bara när vi är hemma. Tror inte hon skulle agera om det kom i någon men skäller mycket gör hon. Vi berömmer en massa om hon inte skäller fast vi hör någon eller om hon bara stelnar till, sedan avleder vi henne när hon skäller och berömmer när hon blir tyst.

[erikam]
3/16/13, 7:00 PM
#3

#1 Viggo vaktar egentligen inte, han håller snarare koll. Han skäller när det kommer bilar (vi bor på landet) och människor vilket inte är så ofta. Men om någon kommer in i huset så är han hur snäll som helst. Jag har flyttat till en annan stad och missade ganska mycket av hans valptid vilket gör att vi inte spenderat så mycket tid med varandra. Så när jag kommer hem till mamma och pappa så vaktar Viggo mamma ganska mycket. Han kan bli lite småsur om jag exempelvis kryper för nära honom när han ligger med mamma i exempelvis sängen. Morra lite men aldrig göra något. Att han vaktar mamma och huset beror nog mer på att han är mesig än tuff ;)

Upp till toppen
Annons: