Annons:
Etikettallmänt
Läst 3989 ggr
Snapsen
3/20/13, 12:03 PM

Fläckig nos

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår 7 månaders kille har en opigmenterad fläck på nosen. Uppfödaren säger att den kommer växa bort men kan ta tid.

Har ni några erfarenheter kring detta? Vill ju ställa ut honom men känns lite trist att veta att denna fläck kommer alltid anses som ett fel..😕

På bilden är han ca 4 månader

Annons:
[Teddies matte]
3/20/13, 1:38 PM
#1

Det kan växa bort, har hunden dock dåliga pigment i övrigt så kan det stanna, speciellt vintertid brukat en del hundar kunna få detta ifall de går med nosen mycket i snön. Har bara träffat på en Lagotto(dock ej registrerad) som hade väldigt opigmenterad nos, till sist nästan helt rosa nos, men denna hade också en autoimmun sjukdom, men i ert fall ser det nog ut att kunna växa bort, har det blivit mindre eller ser det likadant ut?

Seglarina
3/21/13, 3:21 PM
#2

Nu blir jag nyfiken. Ska Lagotton ha mörk nos? Min Bror har en som har rosa nos.

[Teddies matte]
3/21/13, 3:31 PM
#3

#2 Lagotton skall ha brun nos. Nostryffel med fläckig pigmentering är ett allvarligt fel och helt avpigmenterad nostryffel är ett diskvalificerande fel, kan även bero på sjukdom ifall den helt saknar pigmentering.

Doriz09
8/5/15, 7:17 AM
#4

Jag nyfiken på hur det gått för er? Har pigmentet rättat till sig? Har du någon ny bild?

Upp till toppen
Annons: