Annons:
Etikettträning-och-tävling
Läst 1630 ggr
Snapsen
2013-03-23 11:20

Någon mer som spårar med sin Lagotto?

Har precis varit ute och lagt ett spår till vår 7 månaders så nu väntar jag på att det ska ligga en stund innan vi går ut.

Är det någon mer här som spårar?

Vår Eddie älskar verkligen att spåra och det är något vi kommer försöka tävla i framtiden i.

Hans pappa är Svensk vilspårchampion och även morfar är det. Pappa blev också 2:a i Årets vilspårslagotto 2011🙂så han har ju lite i generna.

Ni som spårar har ni stött på några problem eller hur har det fungerat? Eddie var för het i början så jag fick snabbt sluta med korvspåren för det blev för mycket lukt. Fick sen snabbt göra spåren längre och krångligare med längre liggtider för att få ner tempot en aning.

Nu spårar vi med rådjursklöv och han blir så lycklig då han hittar den😂

Annons:
Snapsen
2013-03-23 12:34
#1

Och sen verkar jag tappat t:et i viltspår….😟

[Teddies matte]
2013-03-23 12:58
#2

Vi kör lite smått, nu har det inte blivit av på ett tag, men till våren skall vi börja med viltspår på riktigt!

nadilda
2013-03-26 07:30
#3

Jag lägger lite person spår till Dolly, hon är riktigt duktig och tycker det är super kul!

Snapsen
2013-03-27 15:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Kul!

Nu har vi fått besked att vi fått plats i viltspårskurs i maj😂Åh vad jag ser fram emot det!

Frida B
2013-04-07 18:42
#5

Vill börja i viltspår med Nadja (Schäfer, Finsk Lapphund) men vet inte hur.. :s Men när jag har tiden så ska jag börja, nu är det bara söka godis på alla möjliga ställen, ute som inne ^^ Sen ska vi köra hårt på freestylen, det är väl det som tar den mesta av tiden just nu.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Snapsen
2013-08-24 11:33
#6

Eddie klarade i veckan som var av anlagsprovet i viltspår! Så kul 🙂. Han gick som på räls och klarade alla vinklar med stor noggrannhet. 

Hade tänkt fortsätta vidarekursen i viltspår nu i höst men han är lite tramsig just nu gällande ljud överhuvudtaget. Han är ju inne i värsta tonårsperioden nu med könshormoner både här och där så jag lugnar mig lite med skottträningen tror jag. Jag tror han behöver mogna helt enkelt. Hoppas kunna starta öppna spår nästa år igen.

Diskuterade med domaren hur jag tänkte och denna tyckte det lät som en god idé då h*n sett alltför många hundar som är superspårare men när väl skotten smäller av så klarar dom inte att spåra en meter till. Så jag vill ta det lite lugnt med det så det blir så bra som möjligt i framtiden. 

Spårar ju ändå vidare här hemma regelbundet som mental aktivering och för att vi tycker det är kul 🙂.

Annons:
Upp till toppen
Annons: