Annons:
Etikettbeteende
Läst 1972 ggr
[Teddies matte]
3/29/13, 12:06 PM

Hantering

Hur är din Lagotto att hantera och hur mycket har du tränat/vant hunden vid hantering?

Min är otroligt lätt att ha att göra med, som valp kunde han vara lite tjurig men nu i dagsläget kan man göra vad man vill med honom utan att han bryr sig. Men samtidigt vet jag att det finns de som har det svårare, dock kan det ju finnas olika saker som bidragit till detta.

Annons:
Snapsen
3/31/13, 10:41 AM
#1

Vår är helt ok men han är ju inte könsmogen än så än vet vi väl egentligen inte.

Han finner sig i det mesta men backar undan om han känner sig trängd, då krävs lite lockande. Mild övertalning fungerar bäst, blir man lite hård i rösten så backar han ännu mer och vill ingenting. Men det gäller mer när vi ska gå nedför en trappa tex. Han ogillar verkligen trappor och jag vägrar numera bära ner honom, tycker han är för stor. Om jag då tar i halsbandet och vill leda ner han så stretar han ännu mer. Han måste i dom lägena övertalas och lockas.

Har tränat på kloklippning, tandvisning, och lite kammande och klippande med sax sen han kom. I början var det så klart läskigt men nu kan han njuta när jag kammar lite och pysslar med hans päls.

Får väl se på utställningen snart hur just tandvisningen går, det är väl inte det roligaste han vet och han svarar ofta med att just backa undan.

Upp till toppen
Annons: