Annons:
Etikettallmänt
Läst 1409 ggr
[Teddies matte]
2013-04-05 11:23

Lagotton, vanlig där du bor?

Är Lagotton vanlig där du bor?

Här i Finland finns det inte alls lika många Lagottos som i Sverige, en mycket mindre ras här, så den blir ju fort ovanlig på mindre orter, här där jag bor fanns det inte så många när vi skaffade vår, några år tidigare fanns det knappt några alls. Men nu börjar de dyka upp lite här och var, snart har vi 2 alldeles i närheten också.

Annons:
Snapsen
2013-04-05 14:42
#1

Bor i ett mindre samhälle strax utanför en större stad. Här finns våran, en äldre samt nu mera även en valp.

Jag jobbar ute ofta hos privata kunder och det är där jag först träffade rasen. Helt plötsligt såg jag dom lite varstans men så kan det ju vara, att man helt plötsligt får upp ögonen för något man kanske inte registrerat förut. Men jättevanlig är den ju inte.

Har även varit med på lagottoträff och hoppas på fler. Var dock inte så många den gången, 4 stycken….

 Många frågar vad vi har för ras när dom ser våran hund och när man säger hela dess namn tycker dom att det låter som något italienskt vin😂Några få vet vad det är för slags hund men dom flesta ställer massor av frågor och är väldigt nyfikna🙂

Frida B
2013-04-07 18:34
#2

Här i Lerum (vid Gbg) vet jag än så länge om två stycken :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

nadilda
2013-04-12 07:11
#3

Finns nog fem stycken här i närheten, två av dem tillhör kompisar till mig.🙂

Kadoor
2013-04-12 20:02
#4

I mitt område bor det några stycken, vet inte exakt hur många men det är 2-3 stycken skulle jag tro. Jag bor i ett område där det är endel hundar, men inte så många Lagottos. 🙂

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[erikam]
2013-04-19 15:39
#5

Hemma, där mamma och pappa bor så finns det bara Viggo han är den enda lagotton. Men i Eskilstuna där jag bor, där har jag räknat mig till sex stycken lagottos :). Jag tycker både att det är kul att de blir vanligare men också lite tråkigt, jag tycker om att ha raser som inte är så vanliga i Sverige :)

BonaDea
2013-05-09 20:34
#6

Jag bor i ett litet område i utkanten av Eskilstuna och här bodde de två lagottos innan vi köpte våran, men de har flyttat nu. Däremot har jag träffat väldigt många lagottos boende i andra delar av Eskilstuna, runt 20 stycken sammanlagt skulle jag tro (alla kanske inte bor här dock). Dessutom har vi ju kenneln Hesiodos i kvicksund :)

Hälsningar Johanna

Min blogg: teamvinter.blogg.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: