Annons:
Etikettträning-och-tävling
Läst 2300 ggr
Snapsen
2013-04-08 16:17

Dags för utställning

I helgen är det dags att för första gången ställa ut valpen🙂

Ska bli riktigt kul. Jag har inte varit på hundutställning på många år! Ska på ringträning nu ikväll och friska upp minnet lite samt träna på att okända kollar hans tänder osv.

Tänderna har vi iofs tränat på flera gånger men han tycker väl inte det är det roligaste som finns direkt. 

Brukar ni ställa ut era Lagotto? Hur har det gått? 

Jag vet ju att vi kommer få kritik för hans fläck på nosen men det är ju en nyttig erfarenhet för honom att bara delta och vara där så vi gör det inte så märkvärdigt utan bara en rolig aktivitet.

Annons:
[Teddies matte]
2013-04-08 20:58
#1

Jag skulle hemskt gärna ställa ut min, men han har tyvärr bettfel så vi har valt att inte ställa ut på några officiella utställningar, ringträningar går vi med bara för miljöträningens skull och sedan deltar vi i match-shows, lite motsvarande inofficiella utställningar, fast ändå inte.

Lycka till! :)

Snapsen
2013-04-10 21:05
#2

Ja vi börjar med en inofficiell, bra träning som sagt🙂

Har varit och fixat pälsen på han nu idag, ser ju riktigt snygg ut. Han stod och kollade på sig själv i spegeln under tiden han klipptes, såg så mallig ut 😃

Tack för lycka tillet 🙂

[Teddies matte]
2013-04-11 18:26
#3

Uppdatera hur det gick sen!

Snapsen
2013-04-13 21:04
#4

Phu trött hund här hemma. Men vad duktig han var! Uppförde sig perfekt. Inget pris kom vi hem med men kritiken var överlag bra. Bra proportioner, korrekt huvud, bra hals, stark rygg, aning brant kors, tillräcklig bröstkorgen, ordinärt vinklad, rör sig med något underställda bakbensrörelser, bra päls och färg. Det var just bakbensaktiviteten som vägde tyngst. Ja ja vi prövar fler gånger och vi hade ändå sötaste valpen med oss hem :)

Snapsen
2013-05-19 15:45
#5

Nu har vi varit iväg igen, ännu en inofficiell.

Denna gång slutade vi BIS 2:a 😃

Kritiken löd:

9 mån, härlig helhet, korrekta proportioner, vacker hals och överlinje, välformat huvud, korrekt bett, bra förbröst och bröstdjup, rör sig bra fram något tätt bak, från sidan med mycket vägvinnande steg, tryffeln inte helt enfärgad, trevligt temperament och välvisad.

Så vi är så glada! Fick så mycket beröm av mer erfarna lagottomänniskor än vi så nu blir det lite större utställning i sommar. Årets Raduno i Köping har vi anmält oss till. Spännande och lite nervöst!

habadaba
2013-06-22 20:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag har ställt ut min lagotto hane lite. Som valp har han fått Bir och Bim med hp. Och som Junior(klassen han går i nu) har han fått ett Vg och ett Ex, tyvärr får han nedslag på sin svans som gör att han tappar placeringar, utifrån svansen och att han är aningen liten får han väldigt bra kritik.

Annons:
Upp till toppen
Annons: