Pälsvård

Pälsvård

2013-05-10 20:27 #0 av: [Teddies matte]

Har du satsat på pälsvårdsskötseln mycket, har du egen utrustning och utrymme?

Nu klipper jag iochförsig andras hundar också, men en liten, enkel egen salong har vi :)

Sajtvärd på Lagotto romagnolo i fokus

Anmäl
2013-05-17 18:22 #1 av: nadilda

Vi trimmar Dolly själva, hon får dock nöja sig med ett vanligt bordSkämtar Inte alls kul tycker hon, men med massa skinkost så går det!

Anmäl
2013-06-23 20:42 #2 av: MonisN

Jag har inte lärt mig att klippa hela Bella ännu så det blir mest bara puts. Fina dagar brukar jag oftast ha med mig saxen ute i trädgården och klipper så fort jag får tillfälle. Detta har varit bra träning för både Bella och mig. Hon har lärt sig att inte vara rädd för saxenGlad

#1 Vi har ofta också använd skinkost i träningen, men idag fick jag höra att ost kan vara farligt för hundar. Vet inte om det stämmer, för på valpkursen vi gick så rekommenderade tränarna just tubostSnopen

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Anmäl
2013-06-24 10:37 #3 av: MonisN

#1 Nu har jag googlat lite och bara hittat att grönmögelost är farligt. Tror vi kan fortsätta med skinkosten!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Anmäl
2013-06-24 12:22 #4 av: nadilda

#3 Wihoo, hade varit trist annars för det funkar ju så bra!Skrattar

Anmäl
2013-06-28 21:34 #5 av: Frida B

Ost är inte farligt för hundar i mindre mängder, dock ska hundar inte äta/dricka mjölkprodukterr/mejeriprodukter i större mängder :) vet inte i vilken grupp ost ligger...

Kommer bara in och tillägger lite, kan nämligen inte svara på orginalfrågan då jag inte ens har en hund...

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och medarbetare på Agility ifokus             
(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2013-08-14 12:16 #6 av: erikam

Mamma klipper Viggo hos uppfödaren då och då. För det mesta trimmar hon honom själv och har faktiskt blivit riktigt duktig på det. Nu till sommaren är han rakad Skrattar

Anmäl