Annons:
Etikettpälsvård
Läst 2427 ggr
[Teddies matte]
5/10/13, 8:27 PM

Pälsvård

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har du satsat på pälsvårdsskötseln mycket, har du egen utrustning och utrymme?

Nu klipper jag iochförsig andras hundar också, men en liten, enkel egen salong har vi :)

Annons:
nadilda
5/17/13, 6:22 PM
#1

Vi trimmar Dolly själva, hon får dock nöja sig med ett vanligt bord😉 Inte alls kul tycker hon, men med massa skinkost så går det!

MonisN
6/23/13, 8:42 PM
#2

Jag har inte lärt mig att klippa hela Bella ännu så det blir mest bara puts. Fina dagar brukar jag oftast ha med mig saxen ute i trädgården och klipper så fort jag får tillfälle. Detta har varit bra träning för både Bella och mig. Hon har lärt sig att inte vara rädd för saxen🙂

#1 Vi har ofta också använd skinkost i träningen, men idag fick jag höra att ost kan vara farligt för hundar. Vet inte om det stämmer, för på valpkursen vi gick så rekommenderade tränarna just tubost😮

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


MonisN
6/24/13, 10:37 AM
#3

#1 Nu har jag googlat lite och bara hittat att grönmögelost är farligt. Tror vi kan fortsätta med skinkosten!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


nadilda
6/24/13, 12:22 PM
#4

#3 Wihoo, hade varit trist annars för det funkar ju så bra!😃

Frida B
6/28/13, 9:34 PM
#5

Ost är inte farligt för hundar i mindre mängder, dock ska hundar inte äta/dricka mjölkprodukterr/mejeriprodukter i större mängder :) vet inte i vilken grupp ost ligger…

Kommer bara in och tillägger lite, kan nämligen inte svara på orginalfrågan då jag inte ens har en hund…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[erikam]
8/14/13, 12:16 PM
#6

Mamma klipper Viggo hos uppfödaren då och då. För det mesta trimmar hon honom själv och har faktiskt blivit riktigt duktig på det. Nu till sommaren är han rakad 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: