Annons:
Etikettbeteende
Läst 2719 ggr
[Bambis]1
2013-06-06 13:35

Hur är lagotton?

Vill ju ha en lagotto men hur är era små sötnosar? KRAV: Gillar gå i snö (djup snö) Älska att gå i skogen Kunna agility Kunna flyball Är lagotton en ras som tycker om agility och flyball?

Annons:
[Teddies matte]
2013-06-06 13:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det du nämner har ju inte direkt med ras att göra utan vad man lär hunden, men Lagotton är en väldigt allroundhund som funkar till det mesta så agility och flyball skulle säkert vara mycket uppskattat. Skogspromenader är alltid uppskattat det också.

Med min kör jag agility, lydnad(både tävlings och rally), freestyle och lite spår, funderar även på att börja med personsök.

[Bambis]1
2013-06-06 14:33
#2

Okej! :) --------------------- Är lagotton mera en golden,schäfer eller Chihuahua?

[Teddies matte]
2013-06-06 14:35
#3

#2 Om man nu kan säga på det sättet så är den nog mer lik en Golden. Finns många Goldenägare som sedan skaffat sig Lagotto.

Snapsen
2013-06-08 18:57
#4

Det där med snö hade vi jobbigt med i vintras när temperaturen var kring 0. Det fastnade så stora snöklumpar under mage och frambenen så han knappt kunde gå. Kanske bara är problem när dom är valpar och har valppäls?

Men han älskar verkligen snö ändå🥶

Förövrigt ägnar vi oss åt långa skogspromenader och viltspår. Ska även gå kurs i kantarellsök.

Bara dom får jobba med något så är dom nöjda. Finns iofs dom som kanske inte gör så mycket mer än promenader men dom jag träffat som haft det så har varit jobbiga/stressade. Så en aktiv allroundhund tycker jag det är🙂

habadaba
2013-06-22 20:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Min älskar både snö och vatten och har svårt att hålla sig på vägen. Och mycket aktivitet ska de vara!

Han är än så länge bara ett år så jag kör endast spår och agility med honom, vilket funkar super :)

Upp till toppen
Annons: