Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdom
Läst 1580 ggr
Snapsen
2013-09-21 17:41

Röntgen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om två veckor är det dags för Hd/Ed röntgen. Är alltid lite nervöst att göra dessa tycker jag. Där jag bokat tid ingår även en slags test, 4Legcheck heter den. Och den mäter hundens rörelsemönster om jag förstår rätt. Om något eller några ben avviker i belastningen tex. Det ska bli väldigt spännande att se vad resultatet blir. 

Sen är det bara hålla tummarna att vi får ett positivt svar på röntgen. Har tänkt komma i gång att både cykla och löpa lite innan vintern om allt är bra. Så jag hoppas verkligen det går bra för jag saknar dom sakerna sen förra hunden.

Är era hundar röntgade och hur har det gått?

🐶

Annons:
[Teddies matte]
2013-09-22 13:21
#1

Lycka till!

Teddie röntgades runt 1 och ett halvt års ålder, han har B/A-höfter!

nadilda
2013-09-28 16:42
#2

Dolly är inte röntgad än, men vi ska göra det snart!

Lycka till!

Snapsen
2013-10-04 17:33
#3

Tack! Idag var dagen D. Så om ca en vecka får vi svaret trodde dom. Galet noggrann röntgensköterska som inte gav sig förrän plåtarna var raka i hennes kritiska ögon. Själv såg jag ingen skillnad men uppskattade att hon tog sig tiden 🙂 

Ett första utlåtande att det ser bra ut av veterinären och inga pålagringar men denne var tydlig med att säga att fina plåtar i deras ögon kan ändå sluta med C i skk´s ögon….Dom är oerhört petiga och det är väl bra ändå.

Vi hälsade först på veterinären och Eddie visade sin kärlek som vanligt med hopp, studs och tassarna på magen. När veterinären sedan gick och hämtade assistenten eller sköterskan (vet ej titeln på henne) Hade hon sagt att "Lagotton väntar i rummet men den är inte som lagotton brukar, den här är galet social och glad". Sköterskan berättade att dom vanligen inte vill hälsa alls utan drar sig gärna undan där på kliniken 😕 . Eddie var den första som var så här glad och kontaktsökande.

Ska det vara så här? Tycker det är märkligt av alla jag träffat så är det två individer som betett sig märkligt och varit skygga/rädda. Blir lite ledsen att höra sånt här hos veterinären men samtidigt glad att Eddie är en riktig pajas.

Stärker mig också mer att jag gjorde rätt i min beslutsamhet  då jag letade valp. Satt då och letade endast efter Mh testade föräldrar och lusläste sedan deras resultat. I vår är det dags för Bph test eller Mh eller varför inte båda två? 😛

Snapsen
2013-10-11 07:44
#4

Åh är så glad!!!! Resultatet av röntgen blev Hd A och Ed 0  🤗. Nu törs jag börja cykelmotionera hunden och husse får sällskap på joggingturerna.

Värt att fira så här på fredagen tycker jag 🎈

[Teddies matte]
2013-10-11 09:40
#5

#4 Grattis!! :)

[Kavring]
2013-10-24 11:12
#6

Grattis!🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: