Annons:
Etikettträning-och-tävling
Läst 1807 ggr
nadilda
10/6/13, 1:31 PM

Vad har ni hittat på idag?

Tänkte att det kunde vara kul med en tråd där man skriver vilka aktiviteter man har kört och vad man har tränat på, kan vara väldigt inspirerande! 😃

Jag och grannen är precis hemma från en långpromenad (med god fika 😃) med Fjolly. Under promenaden la vi tre spår, ett rakt ängsspår på ca 40-50 m, ett C format ängsspår på ca 60-70 meter och ett lite utmanande skogspår med mycket stigning och snäva svängar på ca 50 m! Dolly skötte sig galant ❤️

Vi körde lite rapport också, på två olika ställen, fem skick på varje. Också det gick bra 🙂

Annons:
[Teddies matte]
10/6/13, 1:39 PM
#1

Hittills har det inte blivit så mycket annat än promenader, men lite senare blir det att ta sig ut och spåra!

nadilda
10/6/13, 1:43 PM
#2

#1 Skojsigt, kör ni personspår eller viltspår?

Jag kör personspår 🙂

[Teddies matte]
10/6/13, 1:54 PM
#3

#2 Inget av dem, nu just kör vi fältspår, så fort vi får tag på klövar kommer vi köra viltspår.

nadilda
10/6/13, 5:02 PM
#4

Nu är vovven trött 😴 Jag åkte ut i skogen med ett gäng ungar och Dolly och hon har fått leta efter dom, super kul tyckte både hund och barn! Hittade dom varenda gång även när vi försökte finta henne. 😃  Bada gjorde hon med och sprang runt som ett jehu och rullade sig överallt så hon är inte längre vit…😉

Candy123
10/8/13, 10:37 AM
#5

Är det okej att skriva fast man inte har en lagotto? :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

nadilda
10/8/13, 5:58 PM
#6

#5 Gör du det 🙂

Annons:
nadilda
10/20/13, 9:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Under veckan som gått har jag och Dolly varit på brukhundsklubben två gånger, en gång var hon jätte duktig men andra gånger så var vi helt enkelt på olika planeter! Den gången få hon var duktig gick det verkligen jätte bra, vi körde både agility och lydnad ❤️ Hon hade skitkul under agilityn och lyssnade jätte fint och samma sak under lydnaden😃 Under det dåliga passet så gick hon bara mellan depp och överpepp, antingen gnydde hon och ville bort eller så studsade hon omkring och drog i min arm😛 Men så kan det vara ibland

nadilda
10/20/13, 9:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Finis ❤️

nadilda
10/20/13, 9:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Idag så har vi busat runt i skogen! 😉

Snapsen
10/22/13, 4:22 PM
#10

Skriver om igår då dagens busväder gör att vi nöjer oss med kisspromenader.

I går platsade jag ner krullet i paddocken medans dottern red där. Försöker lägga in så mycket störning som möjligt när jag lydnadstränar nu. Han låg där helt avslappnad två meter från mig. Dottern red runt runt i trav men han brydde sig inte det minsta ❤️. 

Har även börjat träna lydnad tillsammans med andra och snart börjar kursen med inriktning på tävling. Kanske kanske jag snart snart bestämmer mig för att sätta upp ett mål….Start i lydnad 1 innan vintern är slut😮Blir galet nervös bara jag tänker på det, har så dåliga nerver.

Snapsen
1/17/14, 10:48 AM
#11

Drar igång tråden igen 🙂

I dag var vi på en kall men solig promenad, mer 10 minus här nu .🥶

Eddie är inte särskilt bekymrad över kyla men när det blir iskulor mellan trampdynorna blir han irriterad.

Efter promenaden så var vi ut i vår hage som så här års är tom. Där får han sträcka ut och göra sina race. När värsta energin är slut så ser han så rolig ut. Han stannar upp, tittar på mig och ser ut som han säger: Ok matte ge mig en uppgift. Jag kan gå fot, komma som ett skott på inkallning, ligga, stå, sitta (och allt detta gör han typ samtidigt🤪) och allt du ber mig om, säg något då matte!!!

Då tränar vi en stund, ganska kravlöst. Kontrollerar att kommandona stå och ligg sitter då han ibland blandar hej vilt ibland, haha.

wingren
7/24/14, 1:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Skriver om igår då vi inte gjort något än ;)

Igår var det givetvis promenader men även bad i bäcken, bus i gräset, träna apportering, sitt, ligg, stanna och stå, miljöträning vid havet och på minigolfbanan och sedan en långpromenad på kvällen :)

nadilda
7/24/14, 6:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#12 Låter som en rolig dag! :D Vi har varit och kollat på fjärilar i ett naturreservat och sedan badat en massa, sedan så har vi friserat en hel del. Vi orkar inte riktigt träna i denna värmen utan flyter mest vara omkring, speciellt nu när Dolly löper.

Annons:
Upp till toppen
Annons: