Annons:
Etikettallmänt
Läst 3556 ggr
nadilda
2014-01-08 07:06

Vad för raser?

Kom upp lite i en tråd så tänkte att jag kunde skapa en egen tråd om det.

Lagotton är ju inte en jätte vanlig ras och det finns måna människor som inte har en aning om vad det är för någon hund. Så ofta får man höra vilda gissningar. Jag vill gärna höra vad era hundar har blivit kallade för.😃

Annons:
nadilda
2014-01-08 07:16
#1

När Dolly var riktigt liten, ca 2 månader, så var det flera stycken som trodde att hon var en golden retriver. Hon hade ju rätt färg och pälsen var inte så krullig utan mest lockig.

När hon sedan blev lite äldre så förvandlades hon till " någon typ av bichon". Var knappt någon som trodde att hon var en lagotto.

Nu när hon är vuxen så är det ofta pudel eller någon annan vattenhundras. Sedan är det många som frågar om det är en lagotto eller en perra och det har jag full förståelse för.

En gång var det ju en tant som försökte övertyga mig om att min hund inte alls var en lagotto (för de fanns inte) utan en pudel. Säkert fem minuter argumenterade hon tills jag gick, då muttrade hon argt  "Tror du det om du vill". 😛

[Teddies matte]
2014-01-08 09:02
#2

Jag vet inte hur många gånger Teddie har blivit kallad för Wheaten, det är alltid Wheaten folk gissar eller bestämt hävdar att han är. Någon enstaka gång har han blivit kallad pudel och av barn Bichon Frisé, hmm, där ser jag ingen likhet 😛

Applecider
2014-01-08 20:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

De flesta som möter våran tror att han är en blandras, ofta något med pudel, även av personer som själva har lagotto. Troligtvis pga. att han har en färg som inte är helt vanlig. Men ren pudel har han aldrig blivit kallad faktiskt …

Wellcraft
2014-01-10 13:13
#4

Port vattenhund, spansk vattenhund, pudel, softis & en tant påstodde även att min valp var en förvuxen bichon frise 😃

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

wingren
2014-07-24 13:22
#5

#1 & #4 ååh dessa tanter är väll för söta ^^

Kadoor
2014-08-04 16:16
#6

Tello har inte blivit kallad för någon annan ras vad jag vet, däremot är det många små barn som kallar honom för ett lamm/får haha.. 😂

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
nadilda
2014-08-06 11:43
#7

#6 Det händer här med! Hihi, en gång var det en tant som trodde att Dolly var en fårfäll när hon låg och sov i mitt knä, hon skrek till ordentligt när Dolly vaknade :P Sedan så är det ju ingen slump att hon heter just Dolly ;)

Upp till toppen
Annons: