Annons:
Etikettallmänt
Läst 2040 ggr
nadilda
1/24/14, 7:15 PM

Lite kenneltips sökes

Jag planerar att skaffa en egen hund till sommaren 2015. Har varit rätt så inne på att skaffa en kelpie (och är det fortfarande) men är samtidigt väldigt sugen på en till lagotto. Om jag hittar rätt kennel och rätt kombination så är det inte alls omöjligt att vet blir ett litet krull.  Så jag håller på för fullt att kolla runt bland olika kennlar, men hittar inte riktigt vad jag söker. Kenneln Dolly kommer ifrån är bra men de har inte så meriterade avelsdjur och då mest utställningsmeriter. 

Jag är ute efter en kennel som satsar på arbetande hundar, i sporter som lydnad och bruks. För jag är ute efter en hund att komma långt med inom lydnaden och även tävla spår, rapport och kanske agility med, förutom att prova på lite allt möjligt. Vill ha en stabil hund med massa motor och en bra on/off knapp.

Så om någon har några tips på lite kennlar som har det jag söker tar jag gärna i mot tips!

Annons:
nadilda
1/25/14, 9:28 AM
#1

Ju mer jag letar desto mer uppgiven blir jag! Hittade en kennel som jag fattade tycker för först, sedan kollade jag upp avelsdjuren på hunddata. Visst de hade genomfört alla hälsotester med bravu och hade massa utställningsmeriter, men hittade ingen merit på ens någon av hundarna som var något annat än utställningresultat!

Men det måste väll finnas någon lagottokennel i Sverige som MH-testar och tävlar annat än utställningen med hundarna, det är ju en arbetade ras! 🤔

[Teddies matte]
1/25/14, 2:43 PM
#2

Jag PM:ar dig!

nadilda
1/25/14, 2:44 PM
#3

#2 Låter bra! 🙂

Wellcraft
1/27/14, 4:38 PM
#4

Tipsar om kennel truffelnose.
Hon föder upp mkt aktiva hundar.
Själv ska jag satsa på vilstpår, personsök, agillity, lydnad samt lite bruks.
Är ej besviken, har fått en hund som är outtröttlig, aldrig tackar nej till aktivering.
Känner redan nu att jag har fått en riktigt lovande tävlingshund.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Upp till toppen
Annons: